მხატვრული ფოტოგრაფიის ისტორია

მხატვრული ფოტოგრაფიის ისტორია


ქუჩის ფოტოგრაფია

ქუჩის ფოტოგრაფია ეკუთვნის დოკუმენტურ სამყაროს სოციალური როლის გარეშე. ქუჩის ან გულწრფელი ფოტოგრაფია შეიძლება ფოკუსირებული იყოს ადამიანებზე თუ არა, მაგრამ რეალური ფონი მდგომარეობს შემთხვევით გადაღებებში, ნებისმიერ ადგილას. ლანდშაფტის ფოტოგრაფია პირიქით მოითხოვს სიმკვეთრეს, სრულყოფილ ფერებს და თვალს დეტალებისთვის.

კომპოზიცია ასახავს განსხვავებას და კრისტალურად მკაფიო დანიშნულებას. ობიექტებს შორის ურთიერთობა ყველაზე ხშირად თამაშობს თამაშს. სინათლე ქუჩის ფოტოგრაფიაში ირიბ როლს დიდი ყურადღების გარეშე იღებს. რეალობა კითხვის ნიშნის ქვეშ დგება და არა ადგილმდებარეობა ან აღჭურვილობა.

ბავშვები კარის წინ, ჰელენ ლევიტის ფოტო

ბავშვები კარის წინ, ჰელენ ლევიტის ფოტო - კრედიტი: Albertina.at

ჰელენ ლევიტმა ძლიერი კვალი დატოვა ქუჩის ფოტოგრაფიაში, რომელიც ფოკუსირებულია არაპრივილეგირებულ ბავშვებზე. როი დეკარავა, ან ამერიკის მხატვარი და ფოტოგრაფი, გატაცებული იყო სამოქალაქო უფლებების მოძრაობით.

ნიუ – იორკის ადამიანები

Humans of New York არის ქუჩის პორტრეტების, ფოტოებისა და ინტერვიუების ალბათ ყველაზე ცნობილი კოლექცია. ბრენდონ სტენტონმა 2010 წელს დააარსა ეს დახვეწილი კატალოგი, რათა გაეცნო ადგილობრივების შესახებ, რომლებიც მას 10 000 პორტრეტზე იღებენ.

თავად წიგნმა დიდი წარმატება მოიპოვა და მიაღწია New York Times-ის გაყიდვების პირველ პოზიციას. ნიუ-იორკის ადამიანები ახარებენ ძვირფას წარწერებს, რომლებიც ხსნის პირადი გამოცდილებისა და რწმენის გარსს.

საკმაოდ მიმზიდველი კონტენტი აზიარებს მარკეტინგულ სულს სოციალურ მედიაში მილიონობით მიმდევართან. ადამიანური გაგება მდგომარეობს ამ წარმატებული ბლოგის არსში. ადამიანურ ემოციებთან იდენტიფიცირების სული იწვევს უფრო დიდ ბიზნეს ღირებულებებს. საუბრის დაწყება უფრო პიროვნულ დონეზე მოაქვს უფრო მოტივაციის სფეროს მომავალთან დაკავშირებით.

დოკუმენტური სერიალი Humans of New York 2017 წელს გამოჩნდა Facebook Watch-ის ეკრანებზე.

ფერადი ფოტოგრაფია

ფერადი ფოტოგრაფიის ადრეულმა კვალმა ფესვები გაიყვანა დაახლოებით 1840 წელს. ასეთი ექსპერიმენტის საფუძველი იყო მზის სპექტრი მგრძნობიარე ზედაპირზე. ადრეული ეტაპი ფოკუსირებული იყო სამ ფერზე - წითელი, მწვანე, ლურჯი.

დღეს ფერადი ფოტოგრაფია ბუნებრივად მოდის და არ გვაინტერესებს რა იწვევს ამ სასწაულს. ხელის შეღებვა პირველად შევიდა მოქმედებაში, როგორც იაფი ვარიანტი. ფერის პროცესის გაგება პირველი ნაბიჯია თემის ღრმა მნიშვნელობისკენ. შოტლანდიელმა ფიზიკოსმა ჯეიმს კლერკ მაქსველმა 1861 წელს შეიმუშავა სამი ფერის მეთოდი. წითელი, მწვანე და ლურჯი არის საფუძველი, რომელიც ქმნის ფერების მდიდარ პალიტრას.

შემოდგომის ულამაზესი ფერები და წყლის ანარეკლი, სტენლი ზიმნის ფოტო

შემოდგომის ულამაზესი ფერები და წყლის ანარეკლები, სტენლი ზიმნის ფოტო - კრედიტი: Picturecorrect.com

გაბრიელ ლიპმანმა ჩაატარა სინათლის ჩარევის ფენომენი. სამყარო მიუბრუნდა სამი ფერის თეორიას ხანგრძლივი ექსპოზიციის გამო, რომელსაც შუქი მოაქვს.

დღევანდელი ფერის თეორია ეფუძნება ფერთა პიგმენტებს, რომლებიც აერთიანებს წითელს, მწვანეს და ლურჯს.

ფერადი ფოტოგრაფიის თანამედროვე სფერო

კოდაქრომის ფილმის გამოგონება ლეოპოლდ გოდოვსკისა და ლეოპოლდ მანერის მიერ 1935 წელს არის თანამედროვე ფერადი ფოტოგრაფიის დასაწყისი. კოდაქრომის პროცესი მოიცავს დაახლოებით 28 სხვადასხვა ეტაპს, რომლებიც ვითარდება შავი და თეთრი ფილმისგან.

გერმანიის აგფა კომპანიამ 1936 წელს შეიმუშავა ფერადი ფოტოგრაფიის ახალი დონე. მას იყენებდნენ კინოსურათებისთვის, როგორც წესი, სახლში გადასაღებად.

Kodak ფილმი მალე გახდა ფანტასტიური კონკურსი ხარისხის, სიჩქარისა და ხელმისაწვდომი ფასების გამო.

დებატები ფოტოგრაფიის მხატვრული როლის შესახებ

მიმდინარე დებატებს ფოტოგრაფიის, როგორც ხელოვნების ფორმის შესახებ, სჭირდება ხელოვნების, როგორც ასეთის განსაზღვრა ესთეტიკის ფილოსოფია. Merriam Webster ლექსიკონი ასე განსაზღვრავს ხელოვნებას: „უნარისა და შემოქმედებითი წარმოსახვის შეგნებული გამოყენება განსაკუთრებით ესთეტიკური საგნების წარმოებაში“.

ფოტოგრაფია შეიძლება იყოს ვიზუალურად საკმაოდ ჯადოსნური, სადაც ხელოვნება უკრავს თავის სიმღერას. ამ ხელოვნების თეორიის მოწინააღმდეგეები ხაზს უსვამენ ფოტოგრაფიის რეალისტურ მახასიათებლებს. ის ფაქტი, რომ ის მანქანით არის აღებული, ასევე ხსნის რეალისტურ მიდგომას.

ულამაზესი ბალერინა ქალაქში

ულამაზესი ბალერინა ქალაქში - კრედიტი: artphotoacademy.com

ფოტოგრაფია ხსნის ემოციების ფარდებს და ეს არის ფოტოგრაფიის ღრმა მნიშვნელობა. ფოტოგრაფია საუბრობს ათასი სიტყვით და დამკვირვებელს საოცრებათა სამყაროში გადაჰყავს. ზოგჯერ შეიძლება უხეში იყოს, მაგრამ კრეატიული ფოტოგრაფია მარტო არ დგას.

ჩარჩოს რეალურ სამყაროში დაყენება ახალ გამოწვევებს გვთავაზობს, ვიდრე ფოტოგრაფია. მხატვრული რეჟიმი დამოკიდებულია ფოტოგრაფის უნარზე, რომელიც ხსნის ახალ ფერებს, პერსპექტივებს ან ოცნებებს.

სოციალური მედია და მხატვრული ფოტოგრაფია

სოციალური მედია თამაშობს ფოტოგრაფიის პოპულარიზაციის როლს, რომელიც უფრო კრეატიულია, ვიდრე ოდესმე, განსაკუთრებით Instagram-ის წყალობით. ეს არის გზა, რომ შექმნათ თქვენი საკუთარი საზოგადოება და გეოგრაფიულ საზღვრებს მიღმა გახდეთ ცნობილი.

Instagram არ არის მხოლოდ გალერეა, რომელიც დამოკიდებულია სეზონებსა და ფერებზე. ის გთავაზობთ თქვენი უნარების ამაღლების ძალას, რადგან ვიდეო გაკვეთილები საკმაოდ პოპულარული ხდება. შთაგონება ხსნის ახალ კარებს, სადაც ახალი ადგილების საიდუმლოებები ქრება.

ტელეფონი ხელში ინსტაგრამის აპლიკაციით

ტელეფონი ხელში ინსტაგრამის აპლიკაციით - კრედიტი: Nationsphotolab.com

არა მხოლოდ თქვენი უნარები ძლიერდება, არამედ ის, თუ როგორ ვხედავთ სამყაროს. საუბარია თავდაჯერებულობაზე, რომელიც იზრდება იმაში, რომ იყო მოდელი, წარმოადგინო შენი აზრები და გახდე უფრო სენსუალური.

მხოლოდ ფერების გამო, ვინმეს შეუძლია ჩაერთოს ფოტოგრაფიაში. სწორი მომენტის დაჭერა არის სიბრძნე, რომელიც დევს ყველა ფოტოგრაფის გულში.

თუნდაც გაჯერებული იყოს, ინსტაგრამი და მსგავსი პლატფორმები გაძლევენ მოტივაციას, გადალახო შენი საზღვრები და გამოირჩეოდე.